Da Vinci The Genius

Membaca catatan dalam The Star beberapa minggu lepas. Terus aku masukkan event dalam E66 kalendar. Ini event bersejarah. Bagi aku.

Selepas fenomena Da Vinci Code yang aku tonton 2 kali di TGV Bukit Raja beberapa tahun lepas, dan selepas aku mendapatkan naskah penting dari Dan Brown (Da Vinci Code, Deception Point, The Lost Symbol) aku rasa pameran ini adalah sangat WAJIB untuk aku pergi.

Belum ada kesempatan (weds, kenduris, baby's health) untuk aku ke sana. Kalendar E66 dah pop this event everyday. Aisshh.... bila la nak pergi ni?

Bila aku meronda-ronda di internet hari ni, terjumpa this fella yang merasuk aku untuk kena-apdet-blog-jugak-ni hari ni.

Siapa Leonardo Da Vinci?

Leonardo Da Vinci dari kacamata kasar lebih terkenal dan sinonim dengan Monalisa. Potret wanita zaman kurun ke 14 itu menjadi karya besar. Sebesar nama pelukisnya.

Da Vinci asalnya adalah nama tempat kelahiran Leonardo, di Itali. Mungkin sempadannya pada waktu itu di Itali, sebelum kemaruk Perang Dunia Pertama dan Kedua.

Leonardo secara khusus adalah seorang genius pada abad tersebut. Menjadi pelopor dalam banyak bidang seperti matematik, pelukis, kejuruteraan dan sebagainya mengangkat Leonardo Da Vinci sebagai satu objek penting sejarah sehingga kini.

Hah! Sehingga Dan Brown menyelitkan hasil penyelidikan Leonardo dalam buku fiksyen beliau, Da Vinci Code.

Semoga dengan keazaman tinggi aku untuk update blog pada hari ini menjanjikan 2 tiket percuma ke pameran bersejarah ini!

Owwhh.. Pameran apa ni? Sila catatkan event ini ke dalam kalendar peribadi anda. Ia akan menjadikan perjalanan anda semakin manis.

Comments

  1. Gallivantar,
    Thanks! you make my day!

    ReplyDelete
  2. oh aku sungguh tertarik dgn pameran ini, rasanya ada tgk iklan kat tv. oleh kerana aku ni dok kat Kuantan, berkira2 jugak mau pegi. bila la aku leh gi ek...ches...well2...i'll try not to miss this opportunity...
    see u there...ahaks

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Sepakat Membawa Berkat

Young Living Essential Oil