Latest Update

Anam di hospital. Dah dekat seminggu. Jangkitan kuman pada buah pinggang. I think hospital is a good place. Place to learn how to appreciate more value of living. And health. You see dead people. You see blood. You heard people screaming full of pain. It does help. Dalam hikmah Anam spent almost a week in hospital. Aku harap sebagai anak bongsu dia belajar menghargai sesuatu dalam hidup.

Aku tinggalkan handset aku supaya dia tak boring. Sudahnya, hampir-hampir waktu melawat, dekat 20kali dia call Mak, 'Mak kat mana dah ni?'. Anak bongsu. Ya, aku pun masih kena belajar untuk treat dia as an adult. He is not kid anymore. Dah 13 tahun. Dah boleh diharap. Aku cuma layan dia sebagai orang besar bila perlu sahaja. Selainnya, di mata aku dia masih darjah satu. Uhuhu.... I think I need to learn also. Main kejar-kejar. Main Pokemon. Aku jadi orang jahat. Dia jadi Ash, pemilik Pokemon. Marah dia bila dia belajar naik basikal pastu jatuh longkang.

Yang sudah tu sudah lah. Hidup perlu diteruskan.

Minggu lepas rumah mak Hairil buat makan-makan. Ala.. untuk sedara mara je. Aku pun tak jemput kawan-kawan.

Kawan Hairil datang. Balik dari hospital, fetch isteri dia yang baru lepas bersalin. Awaaaayy.. from Hospital Sungai Buloh. Terus singgah di rumah mak Hairil. Baru lepas bersalin ok. Aku je yang cuak dah marah-marah pada kawan dia. Tapi wife dia ok je. X kisah pun. So aku pun malas le nak bebising.

All of sudden, kawan Hairil cakap, 'Ala.. orang berpantang ni tak boleh dimanjakan sangat..'

Hello... A'ah. Tak payah manja. Ngkorang kalau demam pun tak payah nak bermanja-manja sangat yeee.... Tak payah nak bersuap-suap bagai. Suap sendiri! Koyak sana koyak sini pun boleh tara kisah jee..!

Itu dalam hati la.. Jangan salah faham pulak. Hairil kalau demam xde lah songel sangat. Songel sikit adala.. Tapi since waktu berpantang, memang Hairil jaga aku as it be, aku xde la berkisah sangat. Lagipun, untuk anak pertama je. Anak kedua ketiga nanti, berpantang pun nak kena bangun memasak jugak. Basuh baju jugak. Tanggunggjawab mak dan isteri still carry on. Time anak pertama ni je bagi rehat cecukup. Itu pun takkan tak boleh?


Bak kata bidan-bidan, badan orang perempuan ni nak guna siang malam. Belum yang jadi Superwoman lagi. Isteri, ibu, pekerja, pelajar, part time worker nak tambah pendapatan keluarga. Agak-agak la nak cakap kan. Haruslah hampir nak kena pelempang bila cakap camtu. Nasib aku tahan.

Aku bab emosi memang kadang terkawal, kadang x terkawal. But i really need to learn how to kawal my emosi. Agar tidak kecil hati orang sekeliling (which i always did). Huhu.. maaf ku pinta...

Kata Shah Rukh Khan (Kabhi Kushi Kabhi Gham) Seorang ibu berfikir di sini (dia letakkan tangan dia di dada dia). Which means, seorang ibu biasanya berfikir guna hati. Jarang guna akal. Sebab tu selalu emo. Sekian.

Comments

  1. so anam macamana skang???dah ok...?kesian kat dia...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah. Dah keluar hospital. Doc kata kena amik ubat je la. Mak aku risau benor, sampai tak kasi join kadet. Iye sangat, seronok la dia xpayah join kadet buleh balik tetiap minggu. Sangap nak melayan. Kadet xmo join, main bola sepak boleh pulak.. saje nak kena pekasam tu..

    ReplyDelete
  3. hahaha...biasa ar budak2...kikiki

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Sepakat Membawa Berkat

Young Living Essential Oil