Berakhirnya Satu Sumpahan!


Akhirnya.. aku dapatkan third party access untuk access internet dari opis. Terasa kebebasan berleluasa! Mana aku nak pergi? Aku punya suka daaa.... hahahha.. TQ kiena!

Menyusukan Hadeef di bulan Ramadhan. Baru 3 hari. Belum ada cabaran lagi. Lagipun, perempuan ada kemudahan lain. Hehe.. Sebelum ni aku ada jugak testing puasa. Tapi sehari je. Amik kesempatan berkat bulan Rejab. Last day Rejab. Heh. So mmg le x rasa cabarannya.

Aku tahu ada cabaran sedikit waktu berpuasa dan menyusukan anak pada Ramadhan ni. So langkah awal aku cuba Fenugreek. Atau dikenali sebagai halba. Setakat ni Hadeef aku bekalkan pam-hari-ini-guna-esok. Stok habis masa aku kerja sebulan. Lepas tu terus xde stok. Gunapakai method pam-hari-ni-guna-esok. Alhamdulillah. Hadeef ok. Tambahan, nenek dia bagi nestum on tengahari dan lewat petang. Kesian budak, katanya.

Aku beli di blog ni. Tapi fenugreek ni x sesuai untuk hadeef. Kembung perut dia. Bila aku makan, hadeef akan meragam malam. Dah dua malam aku makan, dia meragam. Bila aku stop makan, dia dah x meragam. So aku amik keputusan untuk putuskan hubungn dengan fenugreek.

Tetapi, kalau aku makan fenugreek ni, susu aku terrrrsangat pekat. Nenek Hadeef cakap, patut Hadeef pun xde meragam sangat. Kira susu yang aku aku tinggalkan mmg cukup utk dia. Cuma bila dia xlena tidur malam tu, aku kesian jugak. So aku plan nak jual balik pil fenugreek tu. Sesiapa yang agak-agak nak membeli, details aku bagi kemudian. Email aku nurulmajdi@gmail.com

Sementelah aku membuat keputusan untuk tidak menggunakan fenugreek sebagai langkah berjaga-jaga di musim Ramadhan ni, aku terbaca di blog Kak Normi mengenai produk ni. So im going to try this. Hope xde masalah.

Marilah BerHadeef....

Comments

  1. kalo aku nak belipun menatang tu x leh lagi la kan...hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Sepakat Membawa Berkat

Young Living Essential Oil