5th Parenting Expo

Dah lama plan nk ke expo ni. Memandangkan situasi meruncing virus sekarang, aku pujuk hati. Hadeef baru 5 bulan. Long way to go. Byk lagi masa yang ada. Insya ALlah.

Seawal aku tahu kewujudan expo ni terus aku masukkan data ke dalam kalendar. Supaya tidak lupa. Kita merancang, ALlah yang menentukan.

Kenapa beria-ia sangat nak pergi? Apa yang ada kat sana? Aku jumpa ni td.

So? Apa menariknya? Yang menarik ialah, pergi berjalan-jalan dengan suami, dan anak. Terasa sangat cool dan seronok.

Dan yang paling penting, ilmu yang bakal aku sajikan buat hadeef dan adik-adiknya (insya Allah) di masa hadapan.

Ada kawan bertanya, kenapa perlu hadiri semua benda berkaitan parenting ni? Dulu mak ayah kita x payah ke kursus apa-apa. Hidup jugak kita. Berjaya jugak kita.

*x payah tuding sapa-sapa. Ini ayat ko kan Arie? Haha

Pernah juga orang pertikaikan. Kenapa nak pergi Ante-natal class (kelas persediaan ibu bapa). Dulu mak ayah kita x payah pergi pun. Hidup pun kita. Sihat aje.

Aku katakan, ILMU ALLAH ITU KAN LUAS. KENAPA PERLU KITA TERHADKAN KELUASAN ITU HANYA PADA PESISIR PANTAI SAHAJA?

Ilmu ada dimana2. Peluang untuk menimba ilmu cukup mudah sekarang. Apa salahnya menimba ilmu?

Comments

  1. thanks gd sbb naikkan nama aku...

    ReplyDelete
  2. x sabar gile nak gi ke ekspo2 mcm gini...bestnya kalo jadik ibu ni.. doakan aku dapat anak cepat2 k

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Sepakat Membawa Berkat

Young Living Essential Oil