Selepas 3 bulan..

Im on maternity leave until on 25th May 2009. 2 hari sebelum tu, maid sampai. So, hadeef di jaga oleh maid di rumah. ALhamdulillah, sampai sekarang, maid itu ok. Aku juga suka bila dia peluk n dukung hadeef. Kemas. Hadeef lena sgt. Aku? Sikit jeles ada.. jgn sampai dia syang bibik lebih dari aku sudah.

Hadeef tgh belajar meniarap. Sesekali boleh la dia meniarap.

Mengenai breastfeedign my hadeef, aku terpaksa mengaku, yang aku tidak sehebat mana. Masih macam dulu, byk bertangguh. Aku beli breastpump, sebelum aku mula bekerja. Ilmu masih tidak banyak. Stock yang aku buat semua aku bekukan. Rupanya, susu yang sudah di defroze tidak boleh dibekukan kembali. Keluar bersama suami, aku tinggalkan hadeef. Jadi bekalan stock yg ada itu la aku keluarkan untuk dia. Stock yg dibuat masa berpantang hanya bertahan 2 minggu selepas bekerja. Bekalan dari aku tidak merudum. Aku yakin yang itu. Hanya mindset sahaja yang aku kesalkan.

Dengan kenduri kahwin adik, bekalan terus merudum. Ibu mertua terpaksa topup dgn susu tepung. Hadeef x nak minum. Dia mengamuk2 x nak minum. Tapi mmg susu yang ada x cukup untuk dia ditinggalkan sehari. Isomil, done. Anmum, done. Lactogen, done. Semua dia xnak. Jangan salahkan orang lain. Semua salah aku.

Akibat bertangguh, plus kerja yang kadang2 membuatkan aku terpaksa travel ke tempat customer yang xde private place untuk mengepam, membuatkan bekalan susu dari 16oz sehari berkurang. Malam pulak, aku sungguh x larata nk berjaga. Aku tidak kuat yang aku sangka. Kesian hadeef dapat mama macam ni.

Semalam aku beli power inverter untuk digunakan dalam kereta. Aku x nak mengaku kalah!

Comments

  1. berusaha lah!!!! jangan patah semangattt

    ReplyDelete
  2. wah.. berusaha!!! walaupun aku tatau mcm mane rasenye. hahha.

    ReplyDelete
  3. tak semudah yang kita sangka kan bf ni..takpe teruskan usaha...aku doakan..aminn

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Young Living Essential Oil

Sepakat Membawa Berkat