Recently

Pagi tadi lepas mandi saya tgk Faheem dah ada atas katil saya. Saiful la yang angkat ni. Ehh... anak mummy ni senyum2 pulak, lepas tu saya tgk senyum dia lurus jee.. owwwhh.. Xmo berak atas katil sendiri... nak berak atas katil mummy jugak... - Opismet
~~insiden ni buat gua rasa sangat2 x sabar... hua hua hua...



Kenapa kita belajar tinggi? Kenapa u masuk universiti? Aku terkebil kebil.. Err.. sebab .... Bos menyampuk, sbb kita mesti belajar berdisiplin. X semua orang dikurniakan otak yang bagus. Boleh ingat semua benda sebelum jawab periksa. Tapi semua orang yang dapat 3.00 ke atas kebanyakan able to manage their time. Disiplin dgn diri mereka dan masa mereka? Awak masa belajar disiplin x? Errr.... aku buat2 x dengar je soalan bos.. -Antara orang yang influential dalam hidup aku jugak, Bos R



Kak, bila nak beli baju baby? Mimi tgh cuti ni baik kita g beli.. Hairil menyampuk, oii.. lambat lagi la.. nak beli sekarang buat apa... Alaa.. biarlah mimi g beli ngan kak majdi, nnt kalau dia beli sorg baju budak 2 tahun pun dia beli.. Yay!! Camno? Adik ipar pun boleh tahu my bad shopping attitude. Sambar je mana berkenan. Bila dah bayar, tgk bil baru tepuk dahi!!


~~ Baby current development:

Dia dah start moving. Aku da boleh rasa movement dia. Rasanya lebih kurang 6 bulan dah sekarang. Sekejap pulak rasanya. Alhamdulillah, muntah2 dah kurang. Even aku rasa dah x muntah langsung pulak sekarang. Alhamdulillah, darah tinggi, kencing manis semua xde (lagi). Orang kata still kena hati2 sbb nnt 7 bulan baru detect ada sumer2 penyakit tu. Hoh..

Tengah survey mana tmpt bersalin swasta yang aku boleh afford. Razif Norana di Andalas pun ok juga. Priority tinggi jugak la sbb dekat dgn rumah plus antara yang termurah setakat aku dah survey ni.

Staff govt hosp ni rata2nya sgt berpengalaman. Cuma bila berhadapan dgn pesakit yang ramai dan mcm2 kerenah... faham2 je laa.. Masa aku kursus kahwin dulu pun pegawai kesihatan suruh siapa2 yang agak berkemampuan untuk ke hospital swasta pergilah swasta. Xkan dorg nak halau pulak org yang sakit kan? Staff x ramai.. Aku ckp ni sbb aku dgr byk sgt komen pasal govt hospital. Setakat kena marah tu tahan je laa... Ramai pesakit lain dorg nak entertain. Plus, gaji bukan la 5-6 ribu macam doc swasta tu.. So.. made up your choice! Kalau mampu dan x sanggup nak beratur panjang, plus anda bukan govt servant, ada byk lagi pilihan lain..

Comments

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Sepakat Membawa Berkat

Young Living Essential Oil