Believer

Since pregnant ni, ada 2 surah yang aku suka baca. It's not exactly suka, but aku NAK attitude anak dalam kandungan ni seperti orang yang diceritakan dalam 2 surah tersebut. 1, Surah Luqman. Bijaksana dan sangat berhikmah. 2 pulak, Surah Al-Kahfi yang pada definisi aku, sabar. Err.. dah lama sebenarnya x baca Al-Kahfi ni. Dulu surah ni pernah jadi amalan aku. So bila dah jadi amalan ni, surah yang teramat panjang mmg terasa pendek. Semalam bila aku baca Al-Kahfi ni, errr.. panjang semacam pulak. Hoh! Kene hidupkan balik jadi amalan. Pernah dulu aku amalkan 4-5 surah untuk dibaca sebelum tidur. Al-Kahfi ni pun one of the surah la.. (kalau aku x silap) 15 minit lepas baca dah boleh tidur. Itu zaman sekolah la.. errr.. dah start terjebak ngan dosa ni.. err... Tuhan sahaja yang tahu.. (Ya Latiff...)

Aku teringat pulak, masa kecik dulu, masa mak mengandung mak selalu baca satu surah ni sampai aku boleh ingat sesikit ayat dia. Bila aku da reti mengaji sendiri baru aku tahu surah tu Surah Arrahman. I think i need to put the Surah Arrahman into my Surah Waktu Mengandung List. Walaupun seeloknya amalkan sahaja mengaji Al-Qur'an kerana Al-Qur'an itu sendiri merupakan satu akhlak yang sempurna. Tapi mungkin atas sebab pengaruh2 'Surah-surah Semasa Hamil' aku jadi nak pilih2 pulak mana surah yang aku suka baca. Hihihi...

Tapi yang aku risau jugak, Shopaholic Series yang tgh jadi kegilaan aku sekarang. Huhu.. X kisah le boy ke girl, mintak2 le dijauhkan ada sifat macam watak dalam novel tu. Boleh layan sampai gelak guling2 jugak laa... Untuk orang separa sedar macam aku, buku ni mmg sangat worthable even beli waktu ketiadaan duit sekalipun! Hahaha.. Aku baru ada 2 series pun. Dan sangat berhajat untuk baca semua series buku ni. Ayat2 Paris Hilton yang sengal tu pun ado.. itu yg buat aku gelak macam sengal jee.. Member sebilik tengok macam menyampah je.. haha.. nasiblee... Dia main PSP tu xpe... :p

My boss akan berhenti jadi boss start tahun depan. Dalam masa yang ado ni je lah aku nak kutip segala ilmu yang dia ada. Esok pergi jumpa customer regarding project request dgn boss. Camno nak handle benda ni? Esok aku akan belajar.

Comments

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Young Living Essential Oil

Sepakat Membawa Berkat