Muslim vs Non-Muslim

Aku x suke betul bila nak bercakap benda yang aku x tahu. X tahu hujung pangkal, x tau fakta dan x tahu apa2. Jadi lebih baik aku berdiam diri. Isu zakat di beri kepada non-muslim yang memerlukan, aku rasa lebih baik dirujuk kepada orang yang lebih berpengetahuan tentang undang-undang yang berkaitan. Contoh seperti undang-undang penduduk bukan Islam dan apa faedah yang boleh mereka dapati jika duduk di bawah pemerintahan Islam.

Done, jika non-Bumi boleh serahkan duit cukai kepada Malay untuk pendidikan tinggi mereka (UiTM) dan mereka xde bising2, aku rasa kenapa tidak kita salurkan zakat itu kepada non-muslim. Aiyaakk.. lagi sekali, aku mmg x suke apa aku cakap ni. Sebab aku bukan orang yang mahir dalam bidang perundangan Islam. But it's just some personal opinion. Aku cuma berharap kalau benar perkara ini akan jadi realiti, pelaksanaan haruslah dipantau dari masa ke semasa. Dalam apa jua isunya, pelaksanaan yang adil mestilah di tunjangi oleh semua pihak. Jangan sampai ada yang mengambil kesempatan atas segala yang telah diberikan.

Mungkin aku ni sesedap rasa je bercakap, maaf. Err.. tapi kalau itu salah satu cara untuk menunjukkan keharmonian Islam kepada non-muslim... mmm.. kenapa tidak kan?

Yee.. aku cakap sedap mulut je... tapi aku x tau apa pun! Better jgn baca apa aku tulis tuh!

Comments

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Sepakat Membawa Berkat

Young Living Essential Oil