Beginning (?)

Ini bukanlah permulaan sebenarnya. Banyak tinggalan lain di blog lama. Ini blog utk harapan baru, penjelajahan hidup baru bersama tambahan insan (baru). Blog lama mungkin akan ditinggalkan utk kenangan, utk penceritaan masa lalu.

Dalam masa sebulan insya ALlah, jika diizinkan Tuhan, lafaz janji, ijab dan kabul akan termetrai.

Kad Jemputan

Kad jemputan buat di 2 kedai kad yang berlainan sebab x puas hati dgn harga yang ditawarkan oleh pekedai 1. Aku ambil kad dalam jumlah yang sangat banyak, nearly 2K keping. Diskaun yang pekedai tu bg cuma 5 sen sahaja. Itu baru kad belah aku, belum kad belah lelaki. Plus 2 orang punya order, jumlah kad yang ditempah dah lebih 3K keping. But still, arrogant! Kad di pekedai 2 sudah ditempah, cuma ambil dalam jumlah sedikit. Sbb nak sedapkan hati. Huhu.. Kad nya pun da siap, dan aku da start tulis nama kawan2 yang da hantar address. Lepas ni beli setem, trus pos. Orang kata jgn pos awal2 nnt orang yang dijemput tu lupa. So as well, paling baik utk hantar kad, lebih kurang 2 minggu dari tarikh. Tapi jgn lah terikut sgt dgn cara ni, kalau orng yang nak dijemput tu susah utk ditemui, alang2 dah jumpa even lagi sebulan dari tarikh tu pun ok je nak bagi. At least dah jemput.

Baju Nikah

Semalam fitting lagi baju nikah. Dah 2 kali fitting. Baju tu mmg membuatkan aku nampak gemok dan pendek. Tukang jahit tu kata, baju tu mmg jenis kain yang keras. Dan kain tu pulak x sesuai dgn fesyen baju yang aku nak pakai. Tapi ms dia belum jahit dia x bgth pun... Ini punca sbb nak cari tukang jahit murah. Semalam fitting ingat nak adjust lagi, tapi kesian pulak kat kakak tu. Sudahnya aku amik je baju tu. Bayar abis. Setel.

VIP Gift & Bunga Pahar

Untuk majlis ni, VIP aku ialah kawan-kawan aku. Gift utk VIP ni aku dah siapkan beberapa bulan yang lalu. Beli perfume dari opismet. Tapi x beli byk pun, beli dalam 100 botol je. Perfume ni botol mcm botol minyak atar tu. Perfume ni bau dia semua di ambil dari bau-bau perfume terkenal. Ceontoh mcm Calvin Klein, Este Lauder punya perfume. Aku pulak bukak kaki perfume maka aku pun amik je secara random. Xde lah nak bagi mcm tu macam ni sgt. Sebab aku pun x tahu mana nak pilih. Kotak utk letak perfume ni pun dah siap. Aku buat kat Rantau Panjang, Klang. Harga x tau la nak kata murah ke mahal sbb aku x survey sgt utk harga gift box ni. Lagipun kebanyakan harga gift box yang ada kat internet, dorg nak tempahan minimun 500. Mana aku nak cekau gift sampai 500? Jumpa kedai ni pun masa survey utk tempah cadar pengantin. Jalan2 kat deretan kedai tu masuk kedai gift ni, trus tempah time tu jugak. Haha.. Bunga pahar pun aku tempah kat sini jugak. Senang cerita.

Bilik Pengantin

Katil utk bilik pengantin dah lama beli. Bak kata orang, dah basi tengok. Tapi mak aku dah bising-bising suruh beli, aku beli je la. Katil yang aku amik ni katil jati, so tilam dia pun size x sama ngan katil saiz Queen atau King. Size tilam dia besar sikit dari Queen dan kecik sikit dari King. Sebab saiz pun x sama ngan saiz katil biasa, cadar pun aku tempah. X tengok lagi cadar tu macam mana. Kisah pasal cadar ni pun ada jugak. Aku ni biasalah, bila dah nak jadi pengantin ni semua benda kene bajet. Jadi aku ni selalu jugak la kol kakak yang buat cadar ni nak tny balance payment. Sudahnya 2-3 minggu lepas dia da nak pasang cadar tu sbb ingat aku kawen bulan ni. So aku explain kat dia yang majlis aku bulan 5, dia terkejut sgt. Haha.. Kesian jugak kat kakak tu. Aku ni gelojoh sgt. Tapi aku tanya sbb nak buat bajet. Majlis bulan 5, aku rasa seminggu sebelum majlis nnt dia dtg rumah pasang langsir dan cadar. Owwhh.. cermin muka aku tempah kat jalan bombay tu. X amik lagi. Tgk la petang ni camne.. Kalau sempat aku ambik, ok la. Kalau x sempat esok je lah.. Huhu..

Barang Hantaran

Untuk barang hantaran kepada lelaki aku bagi dalam 11 dulang kot. Zaman sekarang ni bukan kisah sgt brapa dulang balas berapa. Sebab nnt masa hari majlis, sedara mara bawak lagi barang-barang lain letak je kat tgh2 barang2 hantaran yang da siap tu. Jadi setakat ni yang kitrg plan, 9 dulang dari pihak lelaki berbalas 11 dulang dari pihak perempuan. Barang yang aku bagi kemeja, set wallet & belt, jam tangan, perfume, hygiene set, kasut & Qur'an. Lain2 tu termasuklah sirih junjung, bunga rampai, kek dan coklat. Barang yang xde lagi, wallet & belt tu ngan Qur'an. Aku x beli lagi. Huhu.. Insya ALlah kalau ada masa sabtu ni nak pegi beli.

Apa lagi yang x setel?

Aku pun x tahu la.. Risau sgt ni. Apa lagi yang x setel..? Dari bab makanan tu family dah uruskan. Dewan tu insya Allah aku bg je duit setel la... Pelamin dan mak andam pun da setel. Tinggal nak tunggu hari je. Harap2 semuanya berjalan lancar.

-- dup dap dup dap...

Comments

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Young Living Essential Oil

Sepakat Membawa Berkat