Cloth Diaper

Akhirnya... saya sudah mendapatkan 4 cloth diaper baru untuk Hadeef. Sangat cantik plus kemas untuk dipakai. Sebelum ni dah try satu. Lunatots design. Hah! Tengah promosi Hari Raya, satu poket CD + 2 insert berharga RM30. Amat jelas murah! Saya beli kat sini. Tapi saya tengok promosi tu dah habis hari ni. Nasib sempat order. Haha..

Buat masa ni, Hadeef pakai lampin biasa untuk waktu siang. Dalam pukul 10 atau 11 malam baru saya akan pakaikan disposable diapers untuk dia. Kerja mama malas bangun nak tukar. Tapi sebab sejak pantang lagi dah guna lampin, saya sangat rimas tengok Hadeef ber'disposable diaper' lama-lama(more than 4 hours). Bila dia bangun untuk menyusu, dalam pukul 4am lebih kurang, saya akan tukar diapers Hadeef sekali even x berapa basah.

Untuk disposable diapers saya pakai jenama Tesco je. Tengok Hadeef pun ok je dengan diapers tu. Dulu pakai jugak yang berjenama, Huggies. Lepas tu saje try pakai Tesco punya. Bila tengok dia pun xmeragam, saya teruskan penggunaan jenama Tesco.

Kalau nak ikut memang mudah guna disposable diapers ni. Guna, buang. Tapi sebab bibik jaga Hadeef tu x reti pakaikan lampin, sangat melebeh bila dia pakaikan, saya bercadang jugak untuk membeli lagi lampin moden untuk Hadeef.

Satu lagi sebab kenapa saya nak beli tambahan lampin moden ni ialah sebab Hairil nak hadiahkan 2 cloth diaper ni kat kawan dia. Kawan dia baru dapat baby dan pernah bercadang untuk menCDingkan anak beliau.

Maka atas sebab-sebab di atas, saya amat jelas matlamat dan halatuju saya untuk menggunakan CD kepada Hadeef. Sekian, terima kasih.

** I love you laa! Nanti jangan lupa bayar balik, ok?? :p

Comments

  1. aku sangat blurr.....CD stand for what??? huhuhu

    ReplyDelete
  2. ooo...CD tu cloth diaper...hehehe...sori la ek...belum jadik ibu lagi, so blurr skit.ahaks

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sangkar Putong

Sepakat Membawa Berkat

Young Living Essential Oil